Kontorsansvarig till Advokatbolaget Sjutton34
Advokatbolaget sjutton34 är en affärsjuridisk byrå med kontor i Örebro och Karlstad. Ambitionen är att sänka tröskeln för den som behöver juridisk rådgivning inom sjutton 34:s kompetensområden genom att leverera effektiva och kreativa lösningar. För att uppnå det är delaktighet och tillgänglighet hos alla funktioner inom byrån lika viktiga. Sjutton34 har som ambition att växa och hoppas att du vill vara med på resan. Till kontoret i centrala Örebro söker vi nu en ny kollega!
Kontorsansvarig med ekonomikunskaper
Rollen som kontorsansvarig är viktig och central. Sjutton34 levererar kvalitet och professionalitet ska genomsyra kundupplevelsen. Det är du som kontorsansvarig som ansvarar för ”first impression”, dvs att våra gäster får ett trevligt välkomnande i våra fina lokaler, ser till att lokalerna är representativa och att vår teknik fungerar. Du ansvarar för relationen till våra leverantörer, exempelvis kontakter med hyresvärd, it-leverantörer m fl.
En annan viktig uppgift är att ansvara för vår interna ekonomifunktion vilken omfattar följande arbetsuppgifter:
- Ansvar för ekonomifunktionen omfattande bokföring, redovisning, budget-, prognos och analysarbete
- Bokslut
- Skatt
- Moms och deklarationer
- Löneadministration
- Fakturering
- Biträda konkursförvaltare med konkurshantering exempelvis konkursbouppteckning, lönegarantibeslut, avslutshandlingar
- Posthantering
Ovanstående arbetsuppgifter innebär att du har kontakter med såväl banker, revisor, försäkringsbolag liksom med olika domstolar.
Vi tror också att du kan ta en roll när det gäller marknadsföring i våra egna externa initiativ och också vara delaktig i planering och genomförande av våra teambuildingaktiviteter internt.
Vem är du?
I den här rekryteringen kommer vi att lägga stort fokus på de personliga egenskaperna. Vi söker dig som har en mycket hög servicenivå och som har ett par års arbetslivserfarenhet från liknande roll. Du är ansvarstagande och gillar att vara ”spindeln i nätet”. Viktigt för oss är att du är självgående och själv ser vad som behöver göras. Goda datakunskaper och god kännedom om bokföringsprogram är ett krav. Du är lyhörd både inför vad våra kunder vill ha men även hur du på bästa sätt stöttar kollegorna. Andra egenskaper som är viktiga är att du är positiv, prestigelös och lösningsorienterad. Du behöver också vara noggrann och kvalitetsmedveten för att både passa in och trivas med tjänsten.
Tjänsten är en heltidstjänst på dagtid.
Känner du igen dig i det vi söker? Då är du varmt välkommen med din ansökan eller dina frågor om tjänsten. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Oak Consulting.
Du når HR- konsult Helena Fiedler på telefon 070-591 90 33 eller Maria Roseen på telefon 070-259 05 07. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan via Varbi så snart som möjligt– dock senast 21/11.