Servicechef till Teltek

Vill du vara med på resan att utveckla Teltek och serviceorganisationen? Då vill vi gärna att du söker tjänsten som Servicechef! 

Vilka är Teltek?

Teltek grundades 1984 med syftet att bolaget skulle erbjuda ett brett sortiment av lösningar för vägning, kontroll och kvalitetssäkring av produkter riktade mot livs- och läkemedelsindustrin. Idag har bolaget 30 anställda och levererar produkter till över 20 länder i världen

Vi kan erbjuda dig ett ansvarsfullt arbete i en organisation med korta beslutsvägar och där du får vara en del av en trivsam arbetsgrupp. Vi har varit lönsamma i 40 år och 2020 var för oss ett rekordår gällande omsättning och resultat!

Nu vill vi gärna erbjuda dig möjligheten att vara en del på vår resa framåt!

Tjänsten

Som Servicechef ingår du i företagets ledningsgrupp med Telteks övriga funktioner och du rapporterar till företagets VD.

Dina dagar är omväxlande men ditt övergripande ansvar är att leda och fördela arbetet för serviceteamet, idag bestående av fyra medarbetare.  Tillsammans med ditt team ansvarar du för att hela tiden utveckla vår servicefunktion med avseende på arbetssätt och kvalité för våra kunder som finns i hela Sverige.  Stor del av din roll är att planera och prioritera dagarna för dig och dina medarbetare i en miljö som präglas av högt tempo.

Du ansvarar också för att ha koll på serviceavtal samt sälja in nya sådana men också för reservdelshantering och fakturering.

Givetvis är en del i din roll att jobba med såväl kompetensutveckling som trivsel för ditt team. Du har medarbetarsamtal och är lönesättande chef för ditt gäng!

Resor förekommer då och då i rollen!

 Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet som ledare gärna från en tidigare roll inom service. Du är van att hantera personal i dagliga och operativa frågor. Vidare behöver du vara tekniskt kompetent samt ha erfarenhet av kundkontakter.  För att passa in och trivas på Teltek behöver du vara en jordnära och prestigelös person, men även organiserad och strukturerad. Att vara tydlig i sin kommunikation är jätteviktigt liksom att hålla det man lovar!

Du bör ha en gymnasial utbildning, ha goda kunskaper i MS Office samt prata och skriva flytande svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har språkliga kunskaper inom franska och tyska. 

 Kontakt

Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33 alternativt Marie Malmberg HR-konsult på tel. 070-913 65 96.

Din ansökan vill vi ha snarast, dock senast 13/4.

Läs mer och ansök här.

Tillbaka